Logo
Print this page

Για το σχέδιο του νέου Κώδικα Πολιτικής Δικονομίας

269659 2412825576879 426336215 n

Αντιγράφουμε από τον ιστοχώρο της Κίνησης Ιδεών και Δράσης "ΠΡΑΤΤΩ"

Ένα σχέδιο νόμου και πάρα πολλές απορίες

Του Χρήστου Κουτσονάσιου

Χθες πραγματοποιήθηκε στον ΔΣΑ εκδήλωση με θέμα «Συζήτηση για το πρόσφατο σχέδιο τροποποιήσεων του Κώδικα Πολιτικής Δικονομίας», με εισηγητές:  Ιωάννης Χαμηλοθώρης, Αρεοπαγίτης (Μέλος της νομοπαρασκευαστικής επιτροπής , Παναγιώτης Μάζης, Δικηγόρος και  Διονύσιος Κονδύλης, Αρεοπαγίτης ε.τ.

Η εκδήλωση είχε πολλαπλό ενδιαφέρον γιατί τροποποιείται περίπου το 1/4 των άρθρων του ΚΠολΔ και αλλάζουν σχεδόν όλα όσα ξέραμε.

Γενικό συμπέρασμα: Το σχέδιο νόμου αποτελεί από πλευράς διαδικασίας μία απίστευτα πρόχειρη, αποσπασματική και με αλληλοσυγκρουόμενες διατάξεις πρόταση, η οποία καλείται σε ελάχιστο χρόνο (20 ημέρες) να συζητηθεί και να ψηφιστεί ως νέος ισχύων ΚΠολΔ. Δεν ελήφθησαν υπ’όψιν οι γνώμες ούτε των δικηγόρων, ούτε των πανεπιστημιακών, ούτε και εξαίρετων δικαστών όπως ένας από τους εισηγητές κ. Διονύσιος Κονδύλης. Φυτεύτηκαν χωρίς μελέτη και.....

αποσπασματικά ρυθμίσεις του γερμανικού και αγγλοσαξονικού δικαίου που αναφέρονται σε άλλες κοινωνικές πραγματικότητες και όχι βέβαια στην ελληνική  με αποτέλεσμα ένα, νομοθετική σαλάτα χωρίς αρχή και τέλος.

Ειδικά συμπεράσματα ενδεικτικά:

Α. Στο στάδιο της προδικασίας αντιγράφεται μέρος των γερμανικών διατάξεων πολιτικής δικονομίας και έτσι έχουμε κατάθεση αγωγής και κοινοποίηση υποχρεωτικά σε 30 ημέρες επί ποινή απαραδέκτου (δεν μας λέει τίποτα για τις επιδόσεις στο εξωτερικό με την Σύμβαση της Χάγης όπου βέβαια χρειάζονται μήνες για γίνει η επίδοση) και σε 100 ημέρες κλείνει ο φάκελος με τις προτάσεις και τα έγγραφα. Διερωτώμαι όταν π.χ. στην Γερμανία ό κάθε δικαστής έχει την προσωπική του γραμματέα, η οποία μεριμνά για τον σχηματισμό φακέλου της υπόθεσης, την επίδοση των δικογράφων και των προτάσεων, με ποιά υποδομή σκέφθηκαν οι εγκέφαλοι του Υπουργείου Δικαιοσύνης θα γίνει κάτι αντίστοιχο στην Ελλάδα, όταν οι γραμματείς δεν επαρκούν ούτε για να παραλάβουν τα δικόγραφα. Θα επικρατήσει το απόλυτο χάος και αλαλούμ.

Β. Η αποδεικτική διαδικασία: Εδώ οι ρυθμίσεις είναι τραγελαφικές και επικίνδυνες. Καταργούνται ουσιαστικά οι μάρτυρες και εναπόκειται στην κρίση του δικαστή εάν θα καλέσει μάρτυρες και πόσους. Αναγορεύονται σε θεμέλιο λίθο της απόδειξης οι ένορκες βεβαιώσεις, που όπως όλοι ξέρουμε αποτελούν κατά ευγενή χαρακτηρισμό παρωδία αποδεικτικού μέσου, γραφόμενες όπως καλά γνωρίζουμε από τους δικηγόρους. Τι να πει κανείς, φαίνεται ότι κάποιος της νομοπαρασκευαστικής επιτροπής επηρεαζόμενος από το αγγλοσαξονικό δίκαιο εισηγήθηκε την εξωφρενική αυτή ρύθμιση. Αποτέλεσμα: ο σκοπός είναι να βγει άρον-άρον απόφαση χωρίς ουσιαστική αποδεικτική διαδικασία ως εκ τούτου να μην υπάρχει απόδοση δικαιοσύνης.

Γ. Η αναγκαστική εκτέλεση: Είναι πάρα πολλές οι αντιφάσεις των ρυθμίσεων και των απαράδεκτων διατάξεων. Ενδεικτικά αναφέρω ότι ο πλειστηριασμός κινητών και ακινήτων γίνεται υποχρεωτικά μετά από 8 (!!) μήνες από την κατάσχεση (φανταστείτε τι έξοδα μόνο αποφέρει π.χ. η κατάσχεση πλοίου 8 μηνών), καταργούνται όλες οι ανακοπές της εκτέλεσης και ενοποιούνται σε μία ανακοπή που δικάζεται κατά την διαδικασία των ασφαλιστικών μέτρων !!!! χωρίς δικαίωμα άσκησης ενδίκου μέσου κατά της απόφασης!!! Δηλαδή με πιθανολόγηση και όχι οριστική δικαστική κρίση, χωρίς τήρηση πρακτικών και χωρίς δικαίωμα έφεσης και αναίρεσης μπορεί κάποιος π.χ. να χάσει το σπίτι του. Σε όλο το κεφάλαιο της αναγκαστικής εκτέλεσης ο σκοπός των ρυθμίσεων υπάρχει σε μία λέξη: ΤΡΑΠΕΖΕΣ.

Κράτος Δικαίου, Απονομή Δικαιοσύνης άγνωστες λέξεις για την κυβέρνηση.

Related items

Design and Powered by JAMP