Δρόμοι, αέρας και λιμάνια στα χέρια μεγάλων εταιρικών σχημάτων!
Αντιγράφουμε από την "Iskra"
Δρόμοι, αέρας και λιμάνια στα χέρια μεγάλων εταιρικών σχημάτων!
ΝΕΟ MINI-ΕΞΕΙΔΙΚΕΥΜΕΝΟ MNHMONIO ΕΤΟΙΜΟ ΓΙΑ ΥΠΟΓΡΑΦΗ!
1. «Απελευθέρωση» οδικών εμπορευματικών μεταφορών: άνοιξε ο δρόμος για την είσοδο των πολυεθνικών και την κατά βούληση διαμόρφωση των κομίστρων
Πιο συγκεκριμένα, στον τομέα των οδικών εμπορευματικών μεταφορών, με το νομοσχέδιο που παρουσίασε σε Συνέντευξη Τύπου ο Υπουργός Μεταφορών, Υποδομών και Δικτύων κ. Δ. Ρέππας, δίνεται η «χαριστική βολή» από την κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ σε ό,τι κινείται και ό,τι μεταφέρει!
Σύμφωνα με ρεπορτάζ της εφημερίδας «Ριζοσπάστης», με το εν λόγω νομοσχέδιο προβλέπεται η υποχρεωτική σύσταση μεταφορικών εταιρειών, η πλήρης «απελευθέρωση» του καθεστώτος έκδοσης αδειών, καθώς και η «ελεύθερη» διαμόρφωση στα κόμιστρα, με ελάχιστες εξαιρέσεις ορισμένες περιπτώσεις νησιών και ορεινών περιοχών όπου μπορεί να επιβάλλεται ανώτατη τιμή. Θα ισχύσει τριετής μεταβατική περίοδος, μέχρι τις 31 του Δεκέμβρη του 2013.
Παράλληλα, στις νεοσυσταθείσες εταιρείες παρέχεται η δυνατότητα ένταξής τους στον αναπτυξιακό νόμο. Με άλλα λόγια, παροχή κρατικών επιδοτήσεων στους μεγαλοεργολάβους του χώρου - ενώ προβλέπεται και η αντικατάσταση του στόλου των οχημάτων με οχήματα που διαθέτουν νέους κινητήρες euro4 ή euro5.
Κατά τη μεταβατική περίοδο, για έκδοση άδειας φορτηγού δημοσίας χρήσης (ΦΔΧ), θα καταβάλλονται εισφορές - τέλη τα οποία θα μειώνονται σταδιακά, κατά 30% από 1η Γενάρη 2011 και 35% για τα επόμενα δύο χρόνια. Οι αρχικές εισφορές, για το 2010, ορίστηκαν 10.000 ευρώ για τον πρώτο τόνο, 2.000 ευρώ για κάθε επόμενο και μέχρι τους επτά τόνους και για κάθε επιπλέον τόνο μέχρι και τους 40, το κόστος φτάνει τα 1.500 ευρώ. Για τη μεταφορά καυσίμων, ο πρώτος τόνος θα στοιχίζει 20.000 ευρώ και 2.000 ευρώ για κάθε επόμενο και μέχρι τους 42 τόνους.
Το μεγάλο ψάρι τρώει το μικρό!
Σε φτηνό εργατικό δυναμικό για τις μεγάλες εταιρείες οδικών εμπορευματικών μεταφορών θα μετατραπούν σταδιακά οι αυτοαπασχολούμενοι ιδιοκτήτες Φορτηγών Δημόσιας Χρήσης, ενώ οι μικρές εταιρείες θα συγχωνευτούν.
Συγκεκριμένα, με τη διάταξη που προβλέπει ότι η αξία των σημερινών αδειών θα θεωρείται κεφάλαιο στις νέες εταιρείες οδικών μεταφορών που θα συσταθούν, το μέλλον που επιφυλάσσεται για τους σημερινούς ιδιοκτήτες φορτηγών – ιδιαίτερα των μικρών –είναι να μετατραπούν σταδιακά από «μέτοχοι» των εταιρειών σε φτηνό εργατικό δυναμικό στη δούλεψη των πραγματικών μετόχων των μεγάλων εταιρειών οι οποίες με μαθηματική ακρίβεια σε σύντομο χρονικό διάστημα θα απορροφήσουν με τον έναν ή τον άλλο τρόπο τις μικρότερες.
2. Νομοσχέδιο για την αναδιοργάνωση της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας : Σε ιδιώτες, αφού γίνουν Α.Ε., τα αεροδρόμια.
Ειδικότερα, σύμφωνα με το ρεπορτάζ από το «Κέρδος» προβλέπεται η δυνατότητα ίδρυσης ανωνύμων εταιρειών των οποίων το σύνολο των μετοχών ανήκει στο ελληνικό Δημόσιο. Οι εταιρείες αυτές θα αναλάβουν, είτε οι ίδιες είτε μέσω των θυγατρικών τους, τη διοίκηση, ανάπτυξη, λειτουργία και εκμετάλλευση των αεροδρομίων, ενώ παράλληλα, με κοινές αποφάσεις των αρμοδίων υπουργών μπορούν να παραχωρείται, κατόπιν διαγωνιστικής διαδικασίας και με συμβάσεις παραχώρησης, σε ιδιωτικές εταιρείες η οργάνωση και λειτουργία των περιφερειακών αεροδρομίων. Επιπλέον, προβλέπεται η απελευθέρωση της παροχής υπηρεσιών επίγειας εξυπηρέτησης σε όλα τα αεροδρόμια, καθώς και η δημιουργία Γενικής Διεύθυνσης Φορέα Παροχής Υπηρεσιών Αεροναυτιλίας.
Στον «αέρα» οι προβλεπόμενες από το νόμο μετατάξεις των εργαζομένων της Ολυμπιακής στην ΥΠΑ.
Στο ίδιο νομοσχέδιο υπάρχει πρόβλεψη για μείωση του αριθμού των πρώην εργαζομένων στην Ολυμπιακή, οι οποίοι θα μεταταχθούν στην ΥΠΑ. Οπως επεσήμανε ο υπουργός Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων κ. Μ. Ρέππας, μέχρις στιγμής έχουν υποβληθεί 742 αιτήσεις, 326 από πιλότους, 161 από μηχανικούς αεροσκαφών και 255 από διοικητικούς. Απ' αυτούς, επεσήμανε ότι η ΥΠΑ έχει τη δυνατότητα απορρόφησης μόνο των διοικητικών υπαλλήλων στο σύνολό τους, ενώ μπορεί να απορροφήσει μέχρι 80 πιλότους και 100 μηχανικούς.
«Ενιαίος Ευρωπαϊκός Ουρανός»
Με βάση την ευρωπαϊκή οδηγία για τη διαμόρφωση του «Ενιαίου Ευρωπαϊκού Ουρανού» προχωρά στην υπαγωγή των ορίων ευθύνης της της ΥΠΑ σε έναν ενιαίο «Τομέα Εναέριου Χώρου», στον οποίο περιλαμβάνεται επίσης η Κύπρος, η Ιταλία και η Μάλτα, ενώ παρατηρητές και συνδεδεμένα μέλη είναι η Τυνησία, η Αίγυπτος, η Ιορδανία και η Αλβανία. Η εφαρμογή του ξεκινά από το 2011 και ως βασικό στόχο έχει τη μείωση του κόστους των αεροπορικών εταιρειών για να ενισχυθεί η ανταγωνιστικότητά τους, ωστόσο τίθενται σοβαρά ερωτήματα γύρω από ζητήματα εθνικών κυριαρχικών δικαιωμάτων...
3. Οδική ασφάλεια: Πολυνομοσχέδιο για πρατήρια καυσίμων, ΚΤΕΟ, κάρτες καυσαερίων για δίκυκλα και εταιρείες οδικής βοήθειας.
Την άρση του περιορισμού της ελάχιστης απόστασης ασφαλείας μεταξύ των πρατηρίων υγρών καυσίμων και των σταθμών αυτοκινήτων που είναι εξοπλισμένοι με αντλίες καυσίμων από 200 μέτρα στα 50 μέτρα, καθώς και την ίδρυση συνεργείων ή πρατηρίων αερίων καυσίμων, προβλέπει, μεταξύ άλλων, το πολυνομοσχέδιο του υπουργείου Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, για την Οδική Ασφάλεια.
Ωστόσο, παραμένει ο περιορισμός που υπάρχει να λειτουργούν τα πρατήρια σε απόσταση τουλάχιστον 50 μέτρων από χώρους όπου συνωστίζονται άνω των πενήντα ατόμων. Αυτό πρακτικά σημαίνει ότι βενζινάδικα που σήμερα λειτουργούν σε πολυκατοικίες, ξενοδοχεία και άλλους τέτοιους παρόμοιους χώρους θα πρέπει να απομακρυνθούν. Για τον σκοπό αυτό δίνεται δωδεκαετής προθεσμία για τη μετεγκατάστασή τους.
Νέα «χαράτσια» για τους οδηγούς
Σύμφωνα με το ίδιο ρεπορτάζ, προβλέπεται ακόμα, η δημιουργία οργάνου που θα εποπτεύει τη λειτουργία των ΚΤΕΟ και την ποιότητα των διενεργούμενων ελέγχων, προβλέπεται η ευθεία σύνδεση της ασφάλισης του οχήματος με την κατοχή δελτίου τεχνικού ελέγχου, καθιερώνεται κάρτα ελέγχου θορύβου για τα δίτροχα και τα τρίτροχα, όσον αφορά την οδική βοήθεια καταργείται ο περιορισμός της συνεργασίας συνεργατών με μία μόνο μικτή επιχείρηση και δίδεται η δυνατότητα σύναψης σύμβασης με μέχρι τρεις εταιρείες οδικής βοήθειας, κ.ά
**Αναλυτικό ρεπορτάζ για τις προβλεπόμενες ρυθμίσεις, από το «Κέρδος» εδώ, από τον Ριζοσπάστη εδώ και ένα σχόλιο από τους συντάκτες της ISKRA εδώ και εδώ
Related items
- Η εκτίναξη της τιμής της ηλεκτρικής ενέργειας στην Ελλάδα λόγω των ζημιών στο ηλεκτροδοτικό σύστημα της Ουκρανίας.
- Παρένθετη Μητρότητα: I. Γιατί ο Μητσοτάκης προωθεί το γάμο των ομόφυλων ζευγαριών
- “Εξαπάτηση εκλογέων”: Ένα νέο (δηλητηριώδες) φρούτο εισάγεται στα πολιτικά (και νομικά) μας ήθη
- Πικρές νομικές αλήθειες για την απόφαση υπ’ αρ. 2499/2012 του ΣτΕ
- Οι τρεις παράγοντες που διαμόρφωσαν το αποτέλεσμα των εκλογών της 21ης Μαϊου και οι λόγοι που δεν συζητιούνται